پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119270
افزايش طلاق عاطفي پيامد سريال‌هاي ماهواره/مردم ترکيه به سريال‌هاي ترک‌زبان ماهواره معترضند
تاریخ انتشار : 1393/07/27 13:01:32
نمایش : 1688
يک جامعه شناس با بيان اينکه افزايش طلاق به ويژه طلاق عاطفي يکي از پيامدهاي ناگوار سريال هاي ماهواره اي است، گفت: دشمنان با صرف هزينه هاي ميليوني، براي ساخت سريال کشوري نظير ترکيه که از نظر اعتقادي و فرهنگي با ما همزادپنداري دارد را انتخاب مي کنند تا فرهنگ و اعتقادات ما را نابود کنند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، امرالله اماني دکتراي جامعه شناسي در گفت‌وگو با خبرنگار طنين ياس با بيان اينکه افزايش طلاق به ويژه طلاق عاطفي يکي از پيامدهاي ناگوار برنامه ها خصوصاً سريال هاي ماهواره اي است، اظهار داشت: طلاق عاطفي، طلاقي است که زن و شوهر در کنار يکديگر زندگي مي کنند اما دلبستگي و تعهدي به يکديگر ندارند.

 

افزايش طلاق عاطفي پيامد ناگوار سريال هاي ماهواره
وي افزود: در طلاق عاطفي به نوعي زن و شوهر نسبت به هم کششي ندارند،  روابط دوطرف به سردي مي رود؛ رسانه ها و در رأُس آنان ماهواره از جمله عوامل افزايش طلاق عاطفي به شمار مي رود.

 

اماني بيان کرد: هر پديده اجتماعي و ارتباطي مجموعه اي از مزايا و معايب را همراه دارد و اين مسئله يکي از روندهاي پديده هاي اجتماعي است؛ ماهواره به عنوان يکي از مهمترين پديده هاي ارتباطي داراي معايب و مزايايي است؛ يکي از بدترين برنامه هاي ماهواره اي خصوصاً شبکه هاي فارسي زبان، پخش سريال هاي ترک زبان است که متأسفانه هيچ پيامي جزء تجملات، فساد و فحشا ندارد.

 

سازندگان سريال هاي ماهواره اي عموماً افرادي بي تخصص هستند

اين کارشناس مسائل جامعه با بيان اينکه سازندگان سريال هاي ماهواره اي عموماً افرادي بي تخصص هستند، افزود: اين افراد عموما درآمدشان از ساخت اين سريال ها است که کشورهايي که با ما دشمني دارند، اين منابع را تأمين مي کنند.

 

اماني بيان داشت: سريال هاي ماهواره اي فارسي زيان با صرف هزينه هاي ميليوني قصد تخريب کيان خانواده ها را دارند، دشمنان ما به خوبي دريافته اند که خانواده حياتي ترين عضو هر کشور است و اگر پايه آن متزلزل شود، مي توان به پيکره کشور ضربه بزنند.

 

صرف هزينه هاي ميلياردي براي ويراني بنيان خانواده

وي افزود: نوع روابط در سريال هاي ماهواره اي متناسب با فرهنگ غالب جامعه ما نيست، روابط نامشروع جزئي از فرهنگ غرب است و نکته قابل توجه اين است که اين مسئله در سريال هاي ترک زبان به وضوح ديده مي شود اين در حالي است که 99 درصد مردم ترکيه مسلمان هستند و بارها به اين سريال ها اعتراض کرده اند چرا که با فرهنگ و اعتقادات آنان همخواني ندارد.

 

اين کارشناس مسائل جامعه ادامه داد: افرادي که قصد ضربه زدن به کشور، فرهنگ و اعتقادات ما را دارند با صرف هزينه هاي ميليوني، براي ساخت سريال؛ کشوري نظير ترکيه که از نظر اعتقادي و فرهنگي با ما همزادپنداري دارند را انتخاب مي کنند.

 

اماني خاطرنشان کرد: مردم ما بايد به هوش باشند چراکه مردم ترکيه، سريال هاي ترک زبان که از شبکه هاي ماهواره اي پخش مي شود را قبول ندارند و به انها معترضن اند. اما متاسفانه مردم ما ساعت ها وقت خود را صرف تماشاي سريال هايي مي کنند که مورد پسند کشور سازنده آن سريال ها نيست.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html